Hasznos tudnivalók és információk

Kedves Utasaink! Az alábbiakban találnak néhány fontos információt, ami érintheti utazásukat. Kérjük, utazása előtt tájékozódjon!



Condor: Samsung Galaxy Note 7 tájékoztatás


A légi közlekedésben a biztonság az első. Mivel a Samsung Galaxy Note 7 okostelefon esetében az akkumlátorcellák hibája miatt többször akkumlátor tüzet tapasztaltak, így a Condor légitársaság közleménye szerint mostantól ezt a típusú telefont tilos a Condor repülőgépeken szállítani (sem kézipoggyászban, sem feladható poggyászban nem szállítható). A tilalom csak a Samsung Galaxy Note 7-es típusú okostelefonokra érvényes, a Samsung Galaxy 7 okostelefonokra nem vonatkozik.


Utoljára módosítva: 2016.10.24.

Thaiföld: Őfelsége Bhumibol Adulyadej király halála után Thaiföldön elrendelték a gyász időszakot. A Thaiföldi Tutisztikai Hivatal (TAT) arra kéri a Thaiföldre látogatókat és a látogatást tervezőket, hogy utazási terveiken, útvonalukon ne változtassanak.


Néhány információ a gyászidőszakkal kapcsolatosan:


  • A helyiek nagy része fekete vagy fehér ruhát visel a gyász jeleként. Ez nem szükséges a látogatók számára, de ha lehet ne viseljünk kirívó ruhát a látványosságok környékén.
  • Kérjük tartózkodjanak a nem megfelelő, tiszteletlen viselkedéstől.
  • A látványosságok nagy része nyitva lesz kivétel ez alól a Wat Phra Kaeo (Smarad Buddha temploma) és a Grand Palace (Királyi Palota), mivel ez lesz a királyi temetési szertartás helyszíne.
  • A kormány kérte a szórakozóhelyek (bárok, éjszakai klubok) tulajdonosait, hogy fontolják meg a rövidített nyitva tartást. Erről a tulajdonosok egyéni döntést hozhatnak.
  • A legtöbb hagyományos és kulturális rendezvény a szokásos módon zajlik, bár lehetnek változások az egyes programokban.
  • Minden közlekedési eszköz, bank, kórház és egyéb közszolgáltatás folyamatosan működik.
  • A hatóságok fokozták a biztonsági és védelmi intézkedéseiket.

Látványosságok nyitva tartása:


Látványosság Nyitvatartás
The Grand Palace and The Temple of the Emerald Buddha ZÁRVA 2016 október 14-20.
Wat Pho (The Temple of the Reclining Buddha) Normál nyitva tartással üzemel
Wat Arun (The Temple of Dawn) Normál nyitva tartással üzemel
National Museum Bangkok Normál nyitva tartással üzemel (09.00-16.00 Hrs.)
Queen’s Gallery ZÁRVA, 2016 október 14-16.
Ratchadamnoen Boxing Stadium ZÁRVA, további értesítésig
Lumpini Boxing Stadium Ramindra ZÁRVA egy hónapig 2016 októbertől
Hellfire Pass Memorial Museum ZÁRVA 2016 október 14-16. között
The Alcazar Cabaret, Pattaya Normál nyitva tartással üzemel (daily show times at 17.00, 18.30, 20.00 and 21.30 Hrs., but the last show has been cancelled until end of October 2016
Tiffany’s Show, Pattaya Normál nyitva tartással üzemel (daily show times at 18.00, 19.30 and 21.00 Hrs.)
Muay Thai Live at Asiatique The Riverfront ZÁRVA, 2016 október 17-ig
Siam Niramit Normál nyitva tartással üzemel (17.00-20.00 Hrs.)
Phuket Simon Cabaret Normál nyitva tartással üzemel (18.00-22.30 Hrs.)
Calypso at Asiatique The Riverfront Normál nyitva tartással üzemel (no alcohol)
The Square Buddha Amulet Market, Bangkok ZÁRVA, kérőbbi értesítésig
Chiang Mai Walking Street on Saturday and Sunday & Chiang Mai Night Bazaar Normál nyitva tartással üzemel (17.00 – 23.00 Hrs.)

Utoljára módosítva: 2016.10.17.

Neckermann Service

 

"Jó kezekben, biztonságban a Neckermann-nal"

Ez a mottónk, amit szakképzett kollégáink világszerte képviselnek úti céljainkon. Célunk továbbra is, hogy utasaink elégedetten, tele élményekkel térjenek haza a nyaralásból. A Neckermann Utazás katalógusából választott szállodák esetében részint magyar nyelvű kollégáink képviselik cégünket, és állnak mindenben utasaink rendelkezésére.

  • Az utazási irodában - már az utazások lefoglalásakor - munkatársaink készséggel válaszolnak kérdéseire, és segítenek a legoptimálisabb ajánlat megtalálásában.
  • A nyaralóhelyre történő megérkezés után úti céljaink nagy részén magyar nyelvű helyi képviselőnk várja Önt a repülőtéren, hogy eligazítást adjon a transzferbusz helyéről.
  • Szállodáinkban megtalálják információs tábláinkat és mappáinkat, amelyek segítségével magyar nyelven a fontos tudnivalókat, időpontokat és helyi képviselőnk elérhetőségeit ismertetjük. Az SOS ügyeleti telefont a nap 24 órájában bekapcsolva tartjuk, így szükség esetén kollégánk bármikor elérhető.
  • A repülőtéren újra részint képviselőnk várja Önt, hogy a fontos tudnivalókat elmondja, és az esetlegesen felmerülő kérdésekben segítségére legyen. Utasaink megelégedése továbbra is mindennél fontosabb számunkra, reméljük, hogy ezt nemsokára Önnek is bebizonyíthatjuk
 

Connected Service

Nekünk, Neckermann Utazási irodánál első a megbízhatóság és biztonság. Szeretnénk, hogy csodálatos és gondtalan nyaralásban legyen része, ezért mi mindig ott vagyunk, ha segítségre van szüksége, magyar nyelvű kollegáink készséggel állnak rendelkezésére a nap 24 órájában. Ha helyi tippeket, információkat szeretne, esetleg segítségre van szüksége vagy tanácsokat szeretne, hogy felfedezhesse a környéket, mi 24 órában rendelkezésre állunk, így sosem vagyunk Öntől távol. Több desztináción van telepített magyar nyelvű képviselő, aki a katalógusban megjelent szállodákban személyesen is megtalálható egy-egy időpontban. A nemrég bevezetett Connected Service szolgáltatásunkkal azonban mindegy melyik szállodában tölti nyaralását, magyar nyelvű kollegánk készséggel segít Önnek a nap bármely percében.

 

Mit kínál a Connected Service?

  • 24 órás telefonos segítség magyar nyelven
  • Munkatársaink akár SMS-ben, E-mail-ben WhatsApp-on, Skype-on Facetime és Facebook-on keresztül is elérhetőek
  • Élőben chat-elhet munkatársainkkal
  • 24 órával indulás előtt a foglalási szám megadásával ellenőrizheti pontos kiállási idejét a transzferjáratának
 

A hazaúti transzfer időpontokat a következőképp kapják meg az utasok 24 órával indulás előtt:

  • A foglalásban megadott e-mail címre megy ki az értesítés a transzfer idejéről
  • A katalógusban található szállodák foglalása esetén a szállodában is megtalálják az információkat az eddigiek szerint.
  • Az utas saját maga megnézheti a Connected Service honlapján a hazaúti transzfer időpontját (lépéseket lásd itt)
  • A Connected Service magyar nyelven hívható kollegái is meg tudják adni a pontos időpontokat.
 

A Connected Service szolgáltatások elérhetőek, ha Ön:

  • ...Bulgáriában nyaral
  • ...Cipruson nyaral
  • ...Dominikai Köztársaságban nyaral
  • ...Egyiptomban nyaral
  • ...Észak-Adrián (Olaszországban) nyaral
  • ...Görögországban nyaral
  • ...Horvátorszában nyaral
  • ...Jamaikán nyaral
  • ...Máltán nyaral
  • ...Mexikóban nyaral
  • ...Portugáliában nyaral
  • ...Spanyolországban nyaral
 

Elérhetőségeink:

 

Helyi képviselet

 

Van-e a célországban telepített idegenvezető?

A legtöbb országban van kinti, telepített, magyar nyelvű képviselőnk. Részletes információkért keresse fel irodáinkat!

 

A kirándulások során van-e magyarnyelvű kísérő?

Amennyiben megfelelő számú magyar jelentkező van az adott kirándulásra, úgy elindulhat magyar nyelven is. Erről kint, a telepített idegenvezető tájékoztat.

 

Hogyan tájékozódhatunk a helyi fakultatív programokról?

Az első fogadóóra általában az érkezés napján, vagy az azt követő napon van. Vagy a fogadóóra alkalmával kérhetnek az utasok felvilágosítást, vagy a szállodában elhelyezett információs mappában találnak erre vonatkozó adatokat.

 

Hogyan léphetünk kapcsolatba az idegenvezetővel?

Az idegenvezető telefonszáma a szálloda recepcióján az információs pultnál/táblánál megtalálható. Ezen kívül a fogadóóra alkalmával szintén kapcsolatba léphetnek az utasok vele.

Foglalás

 

Hogy foglalhatok?

  • Irodában személyesen
  • Irodában, telefonon vagy e-mail-en.
  • Online, honlapon keresztül

Honlapunkat, és az on-line foglalási rendszerünket folyamatosan fejlesztjük, az ott rögzített adatokat állandóan ellenőrizzük, de alkalmi rendszerhiba, vagy hibás adatbevitel előfordulása így sem zárható ki. Hibás, téves adat megrendelés, szerződéskötés alapjául nem szolgálhat. Kérjük, amennyiben azonos szolgáltatásra vonatkozóan a honlapon feltüntetett ár, és az on-line megrendelés folyamatában megjelenő, vagy valamely kiadványunkban, vagy értékesítő irodánkban közzétett ár között eltérést észlel, jelezze felénk, és forduljon utazási irodai munkatársainkhoz, vagy Call Centerünkhöz a tisztázás érdekében. Honlapunkon az on-line foglalás menetébe iktattuk az Árellenőrzés funkciót, amely az esetleges hibát vagy tévedést kiszűri annak érdekében, hogy a foglalásba/megrendelésbe a helyes ár kerüljön. A foglalás/megrendelés visszaigazolásáig a honlapon esetlegesen tévesen, vagy hibásan megjelent ár, vagy egyéb adat javításának jogát fenntartjuk.

 

Más nevében is foglalhatok egy utat?

Igen, de a megrendelő kötelezettségeit ebben az esetben is vállalni kell. Azaz teljes felelősséggel tartozik a megrendelő az utazókért, az utazási feltételekben rögzített kötelezettségeket magára vállalja!

 

Mi az a lekérés?

Bizonyos esetekben, amikor a fixen foglalható helyeink már elfogytak, még van lehetőség újabb kapacitás igénylésére. Ilyenkor 3 munkanapon (72 óra) belül kapunk választ kinti partnerünktől, hogy lehetséges-e újabb foglalásra. A megrendelőnek a lekérés indításakor - az indulás dátumától függően - előleget, vagy a teljes összeget be kell fizetnie. Amennyiben a lekérés elutasításra kerül, úgy a Neckermann a befizetett összeget visszafizeti a megrendelőnek. Lekérés elfogadásakor az azonnali utazási szerződés létrejöttét jelenti, lemondásnak csak az abban foglaltaknak megfelelően van mód. Lekéréses utak holnapunkon nem foglalhatóak, amennyiben ilyennel találkozik, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

 

Van-e lehetőség névmódosításra? Milyen feltételekkel?

A foglalt utazástól függő feltételekkel lehetséges a módosítás, saját járataink esetén akár indulás előtti napokban is. Eltérő információ hiányában a módosítási díj mértéke 12.000,- Ft/fő, Euro alapú szerződéskötés esetén 40,- EUR/fő. Minden esetben érdeklődjön a módosítási díj mértékéről ügyfélszolgálatunknál.

 

Hogyan módosíthatom a foglalásomat, és milyen feltételekkel?

Bárminemű módosítást ügyfélszolgálatunk segítségével végezhet. Ha a felek az utas kezdeményezésére az utazási szerződés nem lényeges elemeinek (pl. név) módosításában állapodnak meg, az utas köteles a NUR módosítással kapcsolatban felmerülő költségeit a szerződésmódosítással egyidejűleg megtéríteni. A felmerülő módosítási költség mértékéről az utazási iroda ad tájékoztatást. Az utazási szerződés lényeges feltételének (pl. úti cél, időpont, stb.) módosítására az utas részéről csak költségtérítés mellett történő elállás, és új foglalás keretei között van lehetőség.

Fizetési információk

 

Honlapunkat, és az on-line foglalási rendszerünket folyamatosan fejlesztjük, az ott rögzített adatokat állandóan ellenőrizzük, de alkalmi rendszerhiba, vagy hibás adatbevitel előfordulása így sem zárható ki. Hibás, téves adat megrendelés, szerződéskötés alapjául nem szolgálhat. Kérjük, amennyiben azonos szolgáltatásra vonatkozóan a honlapon feltüntetett ár, és az on-line megrendelés folyamatában megjelenő, vagy valamely kiadványunkban, vagy értékesítő irodánkban közzétett ár között eltérést észlel, jelezze felénk, és forduljon utazási irodai munkatársainkhoz, vagy Call Centerünkhöz a tisztázás érdekében. Honlapunkon az on-line foglalás menetébe iktattuk az Árellenőrzés funkciót, amely az esetleges hibát vagy tévedést kiszűri annak érdekében, hogy a foglalásba/megrendelésbe a helyes ár kerüljön. A foglalás/megrendelés visszaigazolásáig a honlapon esetlegesen tévesen, vagy hibásan megjelent ár, vagy egyéb adat javításának jogát fenntartjuk.

 

Mivel és hogyan fizethetem ki az utazásomat?

A kiválasztott szolgáltatásokat kifizetheti hitelkártyával, átutalással vagy irodáinkban személyesen. Átutalás esetén mindig ügyeljen a megbízás azonosíthatóságára (a részvételi számot fel kell tüntetni a megjegyzés rovatban), illetve a megbízás egyik példányát gondosan őrizze meg!

Eurós szerződés kötés esetén a foglalt utazást fizetheti euróban vagy forintban (napi aktuális K&H valutaeladási árfolyamán).

Euró árgarancia: Garantáljuk, hogy az utazási szerződésben Euróban rögzített részvételi díj árfolyamváltozások miatt nem emelkedhet.

 

Banki információk

K&H Bank: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.

  • NUR Forint számla, K&H: 10200885-32618228-00000000
  • NUR Euró számla (befizetéshez), K&H: 10201006-60103075-00000000
 

Milyen ütemezésben fizethetem ki az utazásomat?

A részvételi díj 40 %-a és a biztosítás díja szükséges az út lefoglalásához, a fennmaradó rész hotelek/panziók és minden repülős út (Csomagtúra=Repülőjegy, szállás, ellátás, transzfer) esetében legkésőbb 30 nappal, apartmanok esetében legkésőbb 45 nappal indulás előtt fizetendő. Amennyiben a foglalás az utazás megkezdése előtt 30 (apartmanok esetében 45) napon belül történik, vagy menetrendszerinti járatot foglal, akkor a teljes részvételi díj azonnal fizetendő.

A hátralék pontos összegéről a megrendelő a visszaigazoló számlában, valamint a foglalást záró e-mailben szerezhet tudomást; befizetésére a My Neckermann felületen, vagy ügyfélszolgálatunk segítségével van lehetősége.

 

Milyen számlát kapok a lefoglalt útról?

A foglalást követő 1 héten belül, postai úton kapja kézhez a Neckermann által küldött számla/visszaigazolást.

Ha a személyes megrendelés irodánk egyikében történik, és a teljesítés azonnali vállalásának sem a férőhelyek függvényében, sem más okból nincs akadálya, akkor a megrendelést írásban azonnal visszaigazoljuk, a megrendelőnek átadjuk, és ezzel a szerződés létrejön. Ha a teljesítés vállalásáról a nem tudunk azonnal nyilatkozni (pl. mert a kontingens betelt és un. lekérés szükséges), úgy a szerződés akkor jön létre, amikor a NUR a megrendelést visszaigazolta. A visszaigazolást - a megrendelés azonnali visszaigazolásának kivételével – elektronikus levélben küldjük meg, ha a megrendelő által a kapcsolattartás céljára megadott e-mail cím a rendelkezésünkre áll. Ennek hiányában a visszaigazolás az utazási irodában személyesen is átvehető, vagy postai úton kerül megküldésre. Felhívjuk a figyelmet a visszaigazolás tartalmának ellenőrzésére. Ha a visszaigazolás tartalma a megrendelés tartalmától eltér, és az eltérést a megrendelő három napon belül nem kifogásolja, illetve, ha a visszaigazolás vételét követően fizetést teljesít, akkor a szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó.

Utasbiztosítás

 

Milyen biztosításokat lehet kötni a Neckermann utakhoz?

Az EUB (Európai Utazási Biztosító) biztosításait. A részvételi díjak nem tartalmazzák a Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítást (BBP) és az útlemondási biztosítás díját sem. Az EUB Komplex biztosítási csomagja kedvezményes díjtételű BBP biztosítást és útlemondási biztosíts tartalmaz, ami a világ összes országára érvényes korhatár nélkül. TOP módozatú, kiemelkedően magas szolgáltatást nyújt.

 

Kötelező-e biztosítást kötni a Neckermann-nál?

A biztosítások megkötése nem kötelező, de nagyon ajánlott. Kérjük tájékozódjon a biztosítások hiányából származó kockázatokról!

 

Elegendő-e a bankkártyámhoz járó utasbiztosítás?

Nem elegendő, mert nincs benne útlemondási biztosítás.

Útiokmányok

 

Milyen részei vannak a vouchernek (részvételi jegy)?

A részvételi jegy főbb tartalmai:

  • úti cél, szállás neve (cím, elérhetőség), utazás időpontja
  • a szolgáltatás, amire feljogosítja az igénybevevőjét

Utóbbiban kerül leírásra a szolgáltatás típusa (pl.: milyen szállodai szobát vesz igénybe (standard, superior stb.), és milyen funkciókkal rendelkezik (wc, fürdőszoba, légkondicionálás, balkon/terasz, tengerre néző stb.). Végezetül az igénybe vevők felsorolásszerű (egymás alá írt) nevei, illetve, hogy milyen ellátási formát vesznek igénybe.

 

Hogyan és mikor kapom meg a voucher-t?

Amennyiben az utazási időpont előtt 2-3 nappal még nem kapta kézhez a vouchert, kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat.

 

Milyen szabályok érvényesek az útiokmányokkal kapcsolatban?

Aktuális beutazási feltételekről és útiokmányokkal kapcsolatos szabályzásokról kérjük érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon vagy keresse fel a célország nagykövetségét.

 

Vízum-információk

Aktuális vízumdíjakról kérjük érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon, vagy keresse fel a célország nagykövetségét.

 

Gyorsított útlevél ügyintézés

 

Megfeledkezett útleveléről, de nem akar lemondani az utazásról?

Útleveléhez akár 24 órán belül, illetve 3 vagy 7 napon belül is hozzájuthat! 24 órás útlevél soron kívül, kizárólag a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán igényelhető. Útlevél 3 vagy 7 napon belül szintén soron kívül igényelhető a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán, az ország valamennyi okmányirodai ügyfélszolgálatán, és a megújult Kormányablakokban. A szolgáltatás a normál eljárási díjon felül, pótdíj megfizetése mellett igényelhető.

További információért: Kattintson ide!

  • Kormányzati Ügyfélvonal: 1818 /Ingyenesen hívható szám/
  • KEKKH Személyes Ügyfélszolgálat: 1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112.
  • Ügyfélfogadás: H-P: 8.00-20.00, SZ-V: 8.00-14.00

Utazási tanácsok (biztonsági vészhelyzet esetén szükséges tudnivalókat is beleértve)

 

Magyarország Külgazdasági és Külügyminisztériuma és Konzuli Szolgálata fontos tájékoztatást, és tanácsokat ad a külföldi utazásokhoz. Honlapján hasznos információk találhatók többek között az ott felsorolt országok biztonsági, közbiztonsági helyzetéről, a beutazási feltételekről, a közegészségügyi, egészségügyi helyzetről, valamint az adott ország egyéb tudnivalóiról. Továbbá gyakorlati tanácsokkal, és elérhetőségi adatokkal szolgál arra vonatkozóan is, hogy az esetleg felmerülő problémákkal hova lehet fordulni segítségért.

A Neckermann számára elsődleges fontosságú utasainak és munkatársainak biztonsága. Ezért azonnal megtesszük a szükséges intézkedéseket, ha tudomásunkra jut a biztonságot érintő változás.

A vonatkozó jogszabály az illetékes minisztériumra bízza annak megállapítását, és közzétételét, hogy mikor, mely úti célok tartoznak az un. I. kategóriába, azaz az „utazásra nem javasolt” országok, ill. térségek közé. Ebben a kérdésben ezért elsődleges forrásunk a szükséges szakértelemmel, információkkal, és hatáskörrel rendelkező Külgazdasági és Külügyminisztérium által mindenkor közzétett besorolás, amely a fenti honlapon szintén elérhető.

Amennyiben a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata egy adott desztinációt az utazásra nem javasolt úti célok közé sorol, akkor a Neckermann leállítja az utaztatást erre a célterületre, az ott tartózkodó utasai és munkatársai számára pedig megszervezi a hazautazást.

A Neckermann honlapján, itt összegyűjtöttük a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatának a leggyakoribb Neckermann úti célok országonkénti információs oldalait, melyeken rendszeresen aktualizált tájékoztatót talál keresett úti céljáról, illetve szerepeltetjük a Neckermann telefonszámát is, ahová további kérdéseivel fordulhat. Javasoljuk, hogy elutazás előtt figyelmesen olvassa el a kiválasztott úti célról szóló legfrissebb tájékoztatást. Az alábbi linkeken találja meg a leggyakoribb Neckermann úti célokra vonatkozóan a Külgazdasági és Külügyminisztérium országok szerinti tájékoztatóit.

 

Amennyiben a fentieken túl további információra van szüksége:

Hasznos tudnivalók - Repülős utaknál

 

Részvétel díjak €-ban!

A külföldi utazások árait nemcsak forintban, hanem Euróban is közzétesszük. Ön választhat: ha az Ön számára kedvezőbb, akkor a szerződésben a fizetendő részvételi díjat nem forintban (Forint alapú szerződéskötés), hanem Euróban rögzítjük (Euro alapú szerződéskötés), és az Euróban szerződött részvételi díj változatlanságát az Árgarancia feltételek szerint garantáljuk. Ha Ön az Euróban szerződött részvételi díjat forintban egyenlíti ki, akkor a befizetett forint összeget a K&H Bank fizetés napján érvényes valuta eladási árfolyamán Euróra átszámítva írjuk jóvá.

 

Transzfer

Érkezéskor vendégeinket a helyi képviselő fogadja a repülőtéren, ahonnan busz szállítja utasainkat a szálláshelyekre. Tájékoztatást a fontosabb tudnivalókról a buszban kapnak, amely Önöket a foglalt szálláshelyig szállítja. Megértésüket kérjük azokban az esetekben, amikor az útviszonyok miatt, közlekedési vagy egyéb okokból a transzferbusz útvonala megváltozna, és emiatt a transzferidő hosszabb lenne a kiadványban megadottaknál. A közlekedési helyzet miatt előfordulhat, hogy a szálláshely bejáratát a transzferbusz nem tudja megközelíteni, ezért megtörténhet, hogy egy rövid szakaszt csomagjaikkal gyalog kell a szálláshelyükig megtenni. Mivel egyszerre több gép is érkezik, előfordulhat, hogy képviselőnknek nem áll módjában Önöket a szállodáig kísérni. A szállodai recepció a részvételi jegynek (voucher) megfelelően fogadja utasainkat. Kérjük, hogy az elhelyezéssel kapcsolatos problémát haladéktalanul jelezze a recepción, illetve ha szükséges, lépjen kapcsolatba helyi képviseletünkkel! Kérjük mozgáskorlátozott Utasainkat, hogy esetleges speciális transzferigényüket előre jelezzék, hogy ennek módját és költségét még utazás előtt megadhassuk!

 

Szállás

Háromágyas/négyágyas szobák: Legtöbbjük két ággyal és pótágyakkal kialakított, amelyek nagysága és kényelme nem egyezik meg minden esetben a megszokott normál szobákéival.

Pótágy: A pótágy, kanapé és a kihúzható ágy (szekrényágy) nem nyújtja egy normális méretű ágy kényelmét - keskenyebbek és rövidebbek (kisebb, mint 190cm), mint a normál ágyak - ezeket gyermekek számára ajánljuk.

Egyágyas szobák: Általában nem felelnek meg a kétágyas szoba standardjának. Részben kisebbek és hátrányosabb elhelyezésűek.

Stúdiók, apartmanok: A leírásokban említett nappali/hálószoba illetve hasonló jelzés több funkciót ellátó egy légteret jelent. A stúdiók és apartmanok leírásánál a tűzhely vagy főzőlap (amennyiben külön jelzés nem utal rá) nem rendelkezik sütővel. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a konyhák felszereltsége általában nem hasonlítható össze az otthon megszokottéval.

Szálloda fekvése: A szálloda fekvésénél a főbejárat vagy a központi épület és a tengerpart illetve a strand hozzávetőleges távolságát tüntettük fel.

Tengerre néző/oldalról tengerre néző: Ezek a szobák/apartmanok a tenger felé néznek, de a közvetlen tengerre való kilátást egyes esetekben természeti vagy építészeti képződmények akadályozhatják.

Tenger oldalán: A „tenger oldalán” megjelölés nem jelent tengerre néző szobát, csak azt, hogy a szoba az épület tenger felőli részében helyezkedik el.

Szállás példa: A szállodák leírása mellett található „szállás példa” fényképek tájékoztató jellegűek, általában egy standard/normál vagy az ajánlataink között szereplő szobát ábrázolnak (néhány esetben konkrétan utalunk a szoba típusára is). A foglalható szobák pontos adottságaira a szöveges leírás az irányadó, és azok a helyszínen a fekvés, a méret, a berendezés tekintetében egyaránt eltérhetnek a képen látható szobáétól. A Karib országokban és Thaiföldön a szállodai szobák általában két külön ággyal kialakítottak, melyek max. 3-4 fő (2-3 felnőtt és 1-2 gyermek) elhelyezésére alkalmasak. Kettőnél több ággyal rendelkező szoba nem foglalható illetve nem áll rendelkezésre. Csomagtúra foglalása esetén a további személyek elhelyezése az utazási szerződésben foglalástechnikai okokból pótággyal kerül rögzítésre. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a szállodák többsége pótágy (kihúzható ágy) igénylése esetén extra díjat számol fel, és ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni.

 

Joker-szobák

Számos úti célunkon találkozhatnak bizonyos szállodákban „Joker” típusú szobával. Ahol ezt a jelzést látják, mi garantáljuk Önöknek a szállást a kiválasztott szálláshelyen, viszont a szobatípus kiválasztásának jogát fenntartjuk. A szoba fekvése, felszereltsége és nagysága eltérhet a standard/normál szobatípusokétól. Így Ön akár 20%-ot is megtakaríthat! Ezek a szobatípusok csak korlátozott számban állnak rendelkezésre.

 

Szobabeosztás

A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda részéről történik. Erre vonatkozóan nekünk mint utazásszervezőknek nincs befolyásunk. A kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni. A nemzetközi szabályoknak megfelelően a szobák 14.00 és 15.00 óra között foglalhatók el. Amennyiben korábban érkeznek a szállásra, kérjük megértésüket, ha szobájuk még nincs átvehető állapotban. Elutazáskor a szobákat rendszerint legkésőbb 11.00-12.00 óráig kell elhagyni, de egyes szállodákban, a szálloda telítettségétől függően, külön térítés ellenében - ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni - lehetőség nyílhat a szoba igénybevételének néhány órával történő meghosszabbítására. A részletekről helyi képviselőnktől kaphatnak tájékoztatást. A legtöbb szálláshely csomagszobát vagy külön erre a célra kijelölt helyet biztosít az útipogygyász tárolására a szoba elfoglalásáig illetve a szálloda elhagyásának időpontjáig. A csomag biztonságáért a szálláshely nem vállal felelősséget.

 

Strandok, napágyak, napernyők

A természeti hatások, a széljárás és az időjárás változása során a strandokon tengeri moszatok halmozódhatnak fel, amelyek szintén a tenger élővilágához tartoznak, illetve előfordulhatnak kissé kátrányos partszakaszok is. Számolnunk kell azzal, hogy az eltérő éghajlattal rendelkező helyek (különösen a tengerpart) más növény- és állatvilággal rendelkeznek. A szálláshelyek nagy részén napozóágyak és napernyők állnak rendelkezésére (néhol csak térítés ellenében). A telítettségtől függően előfordulhat, hogy nem mindig áll rendelkezésre elegendő napágy és napernyő, melyeknek előzetes lefoglalása nem ajánlatos.

 

Ellátás

Az egyes úti céloknál külön leírást közlünk a helyi szokásokról. A büférendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. Elő- és utószezonban egyes esetekben a büférendszerben történő étkezést menüválasztásos helyettesítheti.Egy foglaláson belül csak azonos ellátás foglalható.

All Inclusive: Egyes szállodákban a részvételi díj már sok helyszíni szolgáltatást is tartalmaz, mint pl.: teljes ellátás büférendszerben, snack-ételek napközben, italfogyasztás, délutánonként kávé, tea és sütemény illetve különböző sportolási lehetőségek (pontos információk erre vonatkozóan a szállásleírásokban). Az ALL INCLUSIVE szállodákban a vendégek egy karszalagot kapnak (melyet a tartózkodás ideje alatt állandóan hordaniuk kell), amely feljogosítja őket az ingyenes szolgáltatások igénybevételére. Az ALL INCLUSIVE szolgáltatások a check out időpontjáig vehetők igénybe. A fél- illetve teljes panziós és az ALL INCLUSIVE ellátás ellenkező jelzés hiányában a megérkezés napján vacsorával kezdődik, és a hazautazás napján reggelivel zárul. Az étkezési szolgáltatásokat nyújtó éttermekben általában reggel 7.00 órától vehető igénybe a reggeli és este 22.00-23.00 óráig vehető igénybe a vacsora. Az itt írt időpontokat követő/megelőző érkezés/indulás esetén étkezési szolgáltatások elmaradhatnak. A repülőgépen kapott ellátás minden esetben a szolgáltatás részét képezi. A légiközlekedés speciális körülményei és szabályai miatt a megadott indulási/érkezési időpontok módosulása illetve gépkésés is bekövetkezhet, ezért előfordulhat, hogy az oda- illetve a hazautazás kapcsán az éjszakai pihenés időtartama csökken. A rendelkezésre álló, de utasunk érdekkörében felmerült okból igénybe nem vett, elmulasztott szolgáltatás pótlására, értékének visszatérítésére nincs lehetőség.

 

Sport/Szórakozás/Animációs programok

Egyes szállodákban számos sportolási és szórakozási lehetőséget már tartalmaz a részvételi díj. Ezek a lehetőségek az igények függvényében és bizonyos esetekben csak korlátozott számban állnak rendelkezésre, ezért kérjük megértésüket. Az animációs programok általában csak az ismertebb világnyelveken zajlanak, egyes szállodáknál csak megfelelő létszám esetén és nem minden nap szolgáltatják (pl. mini-klub). Gyerekklubokban alacsony létszám esetén az egyes szállodáknál megadott korcsoportok (pl. mini-, junior-klub) összevonásra kerülhetnek. A szálloda szervezésében egyes esetekben olyan programok vehetők igénybe, mint pl. táncest, barbecue, melyek csak térítés ellenében látogathatók. Az esti zenés szórakoztató programok általában nyitott teraszokon zajlanak, emiatt előfordulhat, hogy ezek zaja esetenként zavarhatja pihenésüket. Bővebb információk a helyszínen.

 

Légkondicionálás

A légkondicionáló berendezéseket központilag és csak bizonyos időpontokban illetve csak időszakosan üzemeltetik (pl. főszezonban). Energiatakarékosság vagy egyéb műszaki okok néha hátráltathatják az üzemelést, így a nem működő légkondicionálásért nem tudunk felelősséget vállalni.

 

Áram-/vízellátás

Alkalmanként kimaradások léphetnek fel a víz- és áramellátásban. Egyes országokban nem megfelelő a csapvíz minősége, ezért a palackos ásványvizek fogyasztását ajánljuk.

 

Elő-/utószezon

Kellemesebb a klíma, figyelmesebb a kiszolgálás, valamint nem túl zsúfoltak a strandok és a szállodák. A vendégek számától függően előfordulhat, hogy egyes előre kiírt programok (sportrendezvények, animáció, szórakoztató programok és kirándulások) már nem illetve még nem kerülnek megrendezésre. Előfordulhat, hogy a szállodai úszómedencék közül nem mindegyik üzemel még vagy már. Néhány bár, diszkó vagy szállodabeli üzlet már nem vagy még nem tart nyitva.

 

Építkezések

Több turisztikai célterületen még folyamatos infrastruktúra-fejlesztéseket folytatnak, vagy új szállodákat építenek, ezért a foglalt szálláshelyen kívül építkezéssel találkozhat. Az építkezéseket az utazásszervező nem befolyásolhatja. Az építkező vállalat legtöbbször a munkálatokról nem értesíti kellőképpen a szomszédos szállodákat. Igyekszünk azonban minden ezzel kapcsolatos információt beszerezni, hogy Önt időben tájékoztatni tudjuk.

 

Egzotikus tájak, más népek, más szokások

A nyaralás alatt biztosan előfordul, hogy számunkra szokatlan hagyományokkal és szokásokkal találkozunk. A kiadványunkban szereplő egzotikus úti célok hazánkétól eltérő szokásai, természeti és egyéb adottságai miatt javasoljuk, hogy az utazás megkezdése előtt tájékozódjanak útikönyvekből is. A szokatlan természeti környezet és állatvilág óvatosságra int. Kérjük, legyenek elővigyázatosak a kellemetlen következmények elkerülése végett!

 

Védőoltások

A védőoltásokról és az egészségügyi előírásokról tájékoztató jelleggel adunk információt. Az utazás előtt keressék fel a Nemzetközi Utazás-egészségügyi és Oltóközpontot (Bp, IX. Gyáli út 3/a, bejárat a Vágóhíd utca felől, Tel.: 476-1364 ill. 476-1100, rendelés hétfőtől csütörtökig 09.00-14.00 óra között) ill. az ÁNTSZ Oltóközpontot (Bp, XIII. Váci út. 174. Tel.: 465-3809, rendelés délelőtt)! Itt mindig naprakész információt kaphatnak a kötelező és az ajánlott oltásokról. Kötelező védőoltás ill. a közegészségügyi igazolás hiányából felmerülő kárért az utazási irodát felelősség nem terheli. Utazása előtt legalább 4-6 héttel kérjen egészségügyi tájékoztatást, mivel az oltások védőhatása nem azonnal érvényesül!

 

Repülőjáratok/menetrend

A repülőgépek menetrendje a légitársaságok által kerül meghatározásra. Menetrend- és útvonalváltozások előfordulhatnak, amelyről pontos információt indulás előtt utazási irodájától kap. A légitársaságok a menetrend- és útvonalváltoztatás jogát minden esetben fenntartják, amelyre nekünk - mint utazásszervezőknek - semmilyen befolyásunk nincs. Utasaink szállítása részben ún. charter-járatokkal történik, melyek gyakran közlekednek éjszakába nyúló illetve hajnali órákban. A charter-járatokon utasaink a szállítást végző légitársaság standardjának megfelelő fedélzeti ellátásban részesülnek.

 

Poggyász/csomagok

Kérjük, vegye figyelembe a repülőjegyen megadott, maximálisan megengedett csomagsúlykeretet! Utasonként általában legfeljebb 15 kg, max. 20 kg súlyú poggyász adható fel ingyenesen. Az új, a kézipoggyászt illető biztonsági előírás minden, az EU területén felszálló utasra vonatkozik. További pontos információk az utazási irodákban.

 

Több csomag, állatok, sportfelszerelés

Háziállatok, sportfelszerelések és a csomagok többletsúlyának járulékos költségeiről további információ az utazási irodákban. A sportfelszerelések (pl. kerékpár, szörfdeszka és golfütők stb.) szállításakor a nyaralóhelyen a repülőtér és a szálláshely közötti szállítást egyénileg (saját költségre) kell megoldani, mivel a transzferbuszok ilyen jellegű szállításra nem alkalmasak.

 

Nászutak

Extra szolgáltatások: Egyes úti célokon szállodai partnereink különböző figyelmességekkel ajándékozzák meg a friss házasokat (pl. 1 üveg pezsgő, virágok és édesség, egy romantikus vacsora a szálloda költségére). Nászutas kedvezmények: Egyes szállodai partnereink különböző mértékű kedvezményt nyújtanak a szállás díjából. A speciális nászutas árak külön foglalási kód alatt találhatók a Neckermann foglalási rendszerében (pl. 12345H). Pontos információ a kínálatunkban szereplő szállodák által nyújtott extra szolgáltatásokról és nászutas kedvezményekről a szállodaleírásban, a „Nászutasoknak” rovatban található. Fontos információk az érvényességre vonatkozóan: Előfordulhat, hogy a nászutas kedvezmény az előfoglalási kedvezménnyel és az árkedvezménnyel nem kombinálható. A szállodák által nyújtott extra szolgáltatások és nászutas kedvezmények – amennyiben másképp nincs megadva – csak a házasságkötést követő első 6 hónapon belül vehetők igénybe. Kérjük, hogy a nászutakat időben jelezzék utazási irodáink felé, és ne felejtsék el a házassági anyakönyvi kivonatot a szállodában bemutatni! Az előírt feltételek betartásának elmulasztása esetén a szálloda utólagos díjat számolhat fel, melynek összegét a helyszínen kell kiegyenlíteni. A nászutas kedvezmények nem mindig érvényesek az egész szezonban. Pontos információ a kiválasztott utazási időszakra vonatkozó nászutas kedvezményről és a foglalás időpontjában érvényes árakról a Neckermann foglalási rendszerében található.

 

Utaskívánságok

A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre ill. a szolgáltatókhoz, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szolgáltató hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni.

 

Csoportos foglalások

Kérjük, érdeklődjenek az utazási irodákban a csoportos foglalásokra vonatkozó feltételeinkről illetve extra kedvezményekről!

 

Személyre szabott utazási kombinációk

Amennyiben az Önök utazási igénye eltér a kiadványban szereplő paraméterektől (pl. csak szállásigény, üres hét foglalása többhetes kombinációnál), kérjük, érdeklődjenek az utazási irodákban a foglalásra vonatkozó lehetőségekről és a hozzá kapcsolódó extra költségekről!

 

Szolgáltatás-/árváltozások

A kiadványban közzétett szolgáltatások a készlet (kontingens) erejéig foglalhatók a kiadványban közzétett feltételek mellett. Ezt meghaladó igény, illetve csoportos megrendelés esetén - ha pl. az igény teljesítéséhez kiegészítő szolgáltatások, kontingens stb. beszerzése szükséges - a részvételi díjak és egyéb feltételek a kiegészítő beszerzés függvényében eltérhetnek a kiadványban közzétett feltételektől, melyek a megrendelővel/utassal történő kifejezett megállapodás alapján az utazási szerződésben kerülnek rögzítésre.

Hasznos tudnivalók - Szállásfoglaláshoz

 

Részvétel díjak €-ban!

A külföldi utazások árait nemcsak forintban, hanem Euróban is közzétesszük. Ön választhat: ha az Ön számára kedvezőbb, akkor a szerződésben a fizetendő részvételi díjat nem forintban (Forint alapú szerződéskötés), hanem Euróban rögzítjük (Euro alapú szerződéskötés), és az Euróban szerződött részvételi díj változatlanságát az Árgarancia feltételek szerint garantáljuk. Ha Ön az Euróban szerződött részvételi díjat forintban egyenlíti ki, akkor a befizetett forint összeget a K&H Bank fizetés napján érvényes valuta eladási árfolyamán Euróra átszámítva írjuk jóvá. A jelen kiadványban az egyes szálláshelyeknél megjelölt ár személyenként és éjszakánként értendő (apartmanoknál általában apartmanonként, az ettől eltérőket külön megjelöltük), és a kiadvány elkészítésének időpontjában, az adott szálláshelyen, a legkedvezőbb feltételek alkalmazásával elérhető, legalacsonyabb felnőtt részvételi díj összegének felel meg, amely az ott feltüntetett szolgáltatásokra nyújt fedezetet, a részvételi díjon felül fizetendő egyéb díjak nélkül.

 

Hasznos tudnivalók az apartmanok foglalásánál

Az apartmanok leírásánál az adott apartmantípus maximális férőhely-kapacitását jelöljük, pl. F5F = apartman 5 fő részére (e meghatározásnál a 2 év alatti csecsemő is „teljes főnek“ számít). Kérjük, szállásválasztáskor vegyék figyelembe, hogy az apartmanok tulajdonosai nem engedélyezik további személyek jelenlétét az apartmanjaikban!

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy nem minden ágy normál ágy méretű (rövidebb és/vagy keskenyebb is lehet).

A stúdiók és apartmanok leírásánál a nappali/hálószoba illetve hasonló jelzés több funkciót ellátó egy légteret jelent. Többszobás (többlégterű) apartmanok esetében a leírásban szereplő szobák száma többnyire egy nappali/hálószobát és további hálószobákat jelent. Pl. háromszobás (háromlégterű) apartman foglalása esetén általában egy nappali/hálószoba és 2 külön hálószoba áll rendelkezésre.

­A stúdiók és apartmanok leírásánál a tűzhely vagy főzőlap (amennyiben külön jelzés nem utal rá) nem rendelkezik sütővel. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a konyhák felszereltsége általában nem hasonlítható össze az otthon megszokottéval.

A megadott négyzetméteradatok hozzávetőleges nagyságot jelölnek, a terasz és balkon meghatározása (azok nagysága miatt) országonként különböző. A leírások után pontos információkat találnak arról, hogy a bérleti díj mit tartalmaz, és mely költségek fizetendők a helyszínen. Elkülönítettük a „Bérleti díj tartalmazza“, „A helyszínen fizetendő“ valamint az „Ajánlatos magunkkal vinni“ rovatokat, a pótágyazási lehetőségeket „1 pótágy” és annak a helyszínen fizetendő árát valamint az érkezés és elutazás (a szállás elfoglalásának és elhagyásának) időpontját is.

Kérjük, hogy későbbi érkezés esetén feltétlenül informálják a kulcsátadó helyet!

Az üdülőhelyi díjak mértékénél a kiadvány nyomtatásának időpontjában érvényes adatokat vettük figyelembe.

1 pótágy = általában gyerekeknek ajánlott heverő vagy ágy, ami keskenyebb és rövidebb egy átlagos ágynál, és nem nyújtja egy normál ágy kényelmét. Egyes apartmanokban felnőttek részére is igénybe vehető (lásd a leírásokban). Egy apartmanban akkor is csak 1 pótágyat lehet elhelyezni, ha a leírásban szerepel, hogy a max. létszámot túl szabad lépni!

Figyeljék leírásunkat, hol ajánlatos saját ágyneműhuzatot (ill. törölközőt, konyharuhát stb.) magunkkal vinni!

Üdülés apartmanban félpanziós ellátással: Ajánlataink között szerepelnek olyan apartmanok is, ahol megoldható a félpanziós ellátás külön kód foglalásával. Az erre vonatkozó információt a szállásleírásban találják meg. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az extra ellátást csak a tartózkodás teljes időszakára és minden egyes (a foglalásban szereplő összes) személy részére lehet lefoglalni!

Az apartmanok tulajdonosai maximálisan megbíznak a vendégekben. Kérjük, hogy ha az elutazás utáni takarítást biztosítjuk Önöknek, akkor se hagyjanak maguk után mosatlan edényt és evőeszközt!

 

Nyílt szó - hasznos tudnivalók szállásajánlatokhoz

Kérjük, vegyék figyelembe az alábbi általános tudnivalókat:

 

Kérjük, saját nyugalmuk érdekében az ideális szálláshely mellett körültekintően válasszák ki biztosításukat is, mely kár esetén széleskörű asszisztenciát nyújt (pl. egy külföldön szükségessé váló orvosi ellátás esetén)!

Probléma esetén (pl. orvosi ellátás szükségessége) forduljanak bizalommal a szállodák recepciójához!

Elő- illetve utószezonban bizonyos létesítmények (pl. egyes éttermek, szórakozási lehetőségek vagy síliftek) nem mindig üzemelnek teljes mértékben.

­Egyes szállodákban és apartmanokban elő/utószezonban tartózkodhatnak ifjúsági csoportok is. ­Kérjük, legyenek tekintettel arra, hogy a kiadványban szereplő szálláshelyeket más utazásszervezők is kínálhatják, ezért a leírásokban feltüntetett „ifjúsági csoportok foglalása nem lehetséges” kiírás nem zárja ki az adott szállodában/apartmanban más utazásszervező által foglalt ifjúsági csoportok jelenlétét.

A főszezonban előfordulhat, hogy a hirtelen megnövekedett igények miatt az áram- és vízellátásban esetlegesen gondok merülnek fel.

Az üdülőhelyek infrastruktúrája folyamatosan fejlődik. Építkezések illetve felújítási munkálatok bármelyik településen előfordulhatnak, melyről nem minden esetben tájékoztatják az utazásszervezőket illetve a szomszédos szállodákat/apartmanházakat. Az építkezés zaja alkalmanként megzavarhatja a nyugalmat.

Egyes szállodáknál előfordulhat, hogy egy-egy nagyobb (pl. ünnepi) turnusváltáskor a szaunák ill. wellness-részlegek karbantartás vagy takarítás miatt zárva tartanak.

A szaunák és wellness-részlegek 13 év alatti gyermekek számára gyakran nem látogathatók.

A szállodák/vendéglátó egységek által szervezett különböző esti zenés/élőzenés/szórakoztató programok többnyire nyitott teraszokon/bárokban zajlanak kb. éjfélig, melyek zaja esetenként zavarhatja pihenésüket.

A szállodák/panziók/apartmanok gyakran különböző sportolási lehetőséget is ingyenesen kínálnak a vendégeknek. Időnként előfordulhat, hogy a sporteszközök nem állnak elegendő számban rendelkezésre. Ilyen esetben türelmüket és megértésüket kérjük.

A szállodai szobákat általában csak kb. 14.00 és 15.00 óra körül, míg az apartmanokat az érkezés napján a leírásban meghatározott időpontban lehet elfoglalni.Késői érkezés (pl. 18.00 óra után) esetén kérjük, hogy feltétlenül informálják a kulcsátadó helyet (telefonszám az úti okmányokban)! Ellenkező esetben előfordulhat, hogy igény esetén értékesítik a szobákat/apartmanokat.

A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda/panzió/apartmanház részéről történik, erre vonatkozóan nekünk, mint utazásszervezőnek nincs befolyásunk (a kívánságokat szívesen továbbítjuk a szállodák/panziók/apartmanház felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni).

Szállás példa: A szállodák leírása mellett található „szállás példa” fotók tájékoztató jellegűek, általában egy standard vagy az ajánlataink között szereplő szobát ábrázolnak (néhány esetben konkrétan utalunk a szoba típusára is). A foglalható szobák pontos adottságaira a szöveges leírás az irányadó, és azok a helyszínen a fekvés, a méret, a berendezés tekintetében egyaránt eltérhetnek a képen látható szobáétól.

Egyes esetekben - különösen a régebbi építésű szálláshelyeknél - a normál ágyak hossza max. 190 cm.

A pótágyakkal ellátott szobák általában nem nyújtják egy normál szoba kényelmét!

A pótágy, kanapé és a kihúzható ágy (szekrényágy) nem nyújtja egy normális méretű ágy kényelmét (keskenyebbek és rövidebbek (kisebb, mint 190cm), mint a normál ágyak - ezeket gyermekek számára ajánljuk.

A 3 ágyas/4 ágyas szobák többnyire kétágyas szobát jelentenek 1 illetve 2 pótággyal, így általában nem nyújtják 3 vagy 4 felnőtt vendég számára a normál szoba kényelmét, azokat kisgyermekes családok számára ajánljuk.

A Családi szobák általában kétágyas szobát jelentenek pótágyakkal (melyek szálláshelytől függően lehetnek: kanapé/kihúzható kanapé/dupla, kihúzható kanapé/fotelágy/szekrényágy illetve emeletes ágy. Ezeket a szobákat kizárólag 2 felnőtt és 2 gyermek részére ajánljuk. Nem alkalmasak 3 felnőtt és 1 gyermek, vagy 4 felnőtt kényelmes elhelyezésére abban az esetben sem, ha felső korhatár nélküli kedvezménnyel kínáljuk.

Apartman foglalása esetén a maximális létszámot általában 2 év alatti csecsemő hozzáfoglalásával sem lehet túllépni. Pontos információ - a lehetőségről és a pótágy helyszínen fizetendő költségeiről - az apartmanok leírásában, az „1 pótágy” címszó alatt található.

Szállodai szobák foglalása esetén is előfordulhat, hogy a szobákban megadott maximális létszám még egy 2 év alatti csecsemővel sem léphető túl. Erre vonatkozó információt a „Fontos foglalási információ” rovatban találhatnak.

Egyes szálláshelyek leírásánál a maximális férőhely-kapacitás mellett a szállástulajdonos kérésének megfelelően azt is jelöljük, hogy a szálláshely hány felnőtt és hány gyermek (adott maximális életkorral vagy testmagassággal) elhelyezésére alkalmas. Kérjük, a kikötéseket minden esetben vegyék figyelembe! A leírásban szereplő feltételektől eltérő foglalás esetén a következmények (pl. esetleges többletköltségek a helyszínen) az utast terhelik.

Az áramkimaradások elkerülésének érdekében kérjük, hogy egyszerre ne használjanak több elektromos eszközt (általában 3 KW/apartman a terhelhetőség)!

Tóra néző illetve tó oldalán lévő szobák esetén a közvetlen tóra való kilátást egyes esetekben természeti vagy építészeti képződmények akadályozhatják.

A „tó oldalán” megjelölés nem jelent tóra néző szobát, csak azt, hogy a szoba az épület tó felőli részében helyezkedik el.

Bizonyos szállodákban Joker-szobákat is ajánlunk. Ahol ezt a jelzést látják, mi garantáljuk Önöknek a szállást a kiválasztott szálláshelyen, viszont a szobatípus kiválasztásának jogát fenntartjuk. A szoba fekvése, felszereltsége és nagysága eltérhet a standard szobatípusokétól. Így Ön akár 20%-ot is megtakaríthat! Ezek a szobatípusok csak korlátozott számban állnak rendelkezésre.

Háziállatot csak abban az esetben lehet magunkkal vinni, ha ez a leírásban szerepel, és annak előzetes lejelentése az utazási irodában megtörtént. Minden szálláshelyünkre érvényes, ahol ez megengedett: csak 1 háziállat vihető! Előfordulhat, hogy a háziállatokat az étterembe, a közös helyiségekbe és a wellness-részlegekbe nem vihetjük be. A háziállatok külföldre való kivitelének feltételeiről kérje állatorvosa tanácsát!

Amennyiben Önök egy olyan szálláshelyet választottak, amelybe a Neckermann szerződése szerint nem vihető háziállat, az nem zárja ki, hogy a szálloda vagy apartman közvetlenül mégis fogadhat háziállattal érkező vendégeket.

A szálloda fekvésénél a főbejárat illetve a központi épület és a sílift vagy sípálya illetve a település központjának hozzávetőleges távolságát tüntetjük fel.

A leírásokban említett parkolókban/mélygarázsokban előfordulhat (a szálloda telítettségétől függően), hogy csak korlátozott számban állnak parkolóhelyek rendelkezésre, ezért nem tudjuk garantálni a parkolóhelyeket. Azoknál a szállodáknál/apartmanoknál, amelyeknél saját parkoló van, szobánként/apartmanonként csak 1 parkolóhely vehető igénybe.

A büférendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. Elő- és utószezonban egyes esetekben a büférendszerben történő étkezést menüválasztásos helyettesítheti. Figyelem! Az ételeket az étteremből nem szabad kivinni.

Egy foglaláson belül csak azonos ellátás foglalható! Félpanziós foglalás esetén a vendégek az érkezés napján vacsorát az elutazás napján reggelit kapnak. Egyes szállodáknál előfordulhat, hogy a főétkezéseket több turnusban bonyolítják le, előre meghatározott időpontokban.

A fél- illetve teljes panziós és az ALL INCLUSIVE ellátás ellenkező jelzés hiányában a megérkezés napján vacsorával kezdődik, és a hazautazás napján reggelivel zárul. Az ALL INCLUSIVE szállodákban a vendégek egy karszalagot kapnak (melyet a tartózkodás ideje alatt állandóan hordaniuk kell), amely feljogosítja őket az ingyenes szolgáltatások igénybevételére.

A helyi törvények értelmében a szállodák területén lévő éttermekben/bárokban 18 év alatti fiataloknak nem szolgálnak fel alkoholt (All Inclusive ellátás esetén sem)!

A legtöbb szálláshelyen a vacsoránál az alkalomhoz illő ruházat ajánlott (férfiaknak hosszúnadrág).

Animációs programok gyermekek számára: (általában magyar nyelvű nincs) egyes szállodáknál csak megfelelő létszám esetén és nem minden nap szolgáltatják.

Az „EXTRÁK” rovatban szereplő extra szolgáltatások (pl. kedvezmény a síkölcsönzőben, kirándulások vagy egyéb programok) lebonyolításáért minden felelősség a helyi, szerződéses partnerünket (partneriroda, szálláshely, idegenforgalmi hivatal stb.) terheli. A kínálatunkban szereplő szálláshelyek nagy részénél bizonyos kedvezményeket tartalmazó kártyát (pl. Murtal-kártya) is igénybe vehetnek vendégeink. Az általunk közölt szolgáltatások sora a kiadvány nyomtatásának időpontjában rendelkezésre álló adatokat tartalmazza. Kérjük, hogy a kártya átvételekor informálódjanak a pontos kedvezményekről! Az extra szolgáltatások igénybevételére vonatkozóan további pontos információk a helyszínen, kérjük, hogy a megérkezésük után informálódjanak a recepción!

Előfoglalási kedvezmény, extrák, ajándékkuponok: Egyes szálláshelyeknél bizonyos értékű étel-, ital- vagy wellness-vouchert kapnak vendégeink, illetve különböző kedvezményekben (pl. 10%) részesülnek az italfogyasztásnál és wellness-szolgáltatások igénybevétele esetén. Az ilyen típusú kedvezmények csak a helyszínen és csak a megnevezett szolgáltatásra használhatók fel (készpénzre nem válthatók át)! Az extra szolgáltatásokra szóló vouchereket/belépőket a helyszínen, a recepción történt egyeztetés után lehet átvenni.

A síbérlet inclusive, kedvezményes síbérlet rovatban feltüntetett időszakokban a részvételi díj már tartalmazza a síbérlet árát/kedvezményes síbérlet vásárolható a helyszínen. Az ingyenes síbérlet/kedvezményes síbérlet ajánlat csak a szállásleírásban feltüntetett síterületre és időpontokra vonatkozik.

Az ausztriai és olaszországi síterepeken a 14 év alatti gyerekeknek a bukósisak használata kötelező.

Egyágyas szoba felár nélkül kedvezményünk a legtöbb esetben nem kombinálható az 1 felnőtt + 1-2 gyermek típusú családi kedvezményekkel.

Az üdülőhelyi díjakra vonatkozó információk a kiadvány nyomtatásának időpontjában érvényes adatok alapján készültek. Olaszország szinte minden régiójában 2015-től új üdülőhelyi díjat vezettek be, mely a helyszínen fizetendő.

Olaszország egyes szálláshelyeit olasz lakóhellyel rendelkező állampolgárok nem foglalhatják.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy részvételi díjaink nem tartalmazzák a helyszínen igénybe vehető egyéb szolgáltatások (pl. szobatelefon, internet, minibár stb.) költségeit. További extra szolgálatások árai (pl. szolárium, masszázs, stb.) csak tájékoztató jellegű adatok, melyek a kiadvány készítésekor ismert összegeket tartalmazzák.

Utazás előtt kérjük, ellenőrizzék útlevelük/személyi igazolványuk érvényességét, tájékozódjanak irodáinkban és a követségeken a beutazáshoz szükséges szabályokról (pl. meddig kell az útlevélnek/személyi igazolványnak a visszautazástól számítva érvényesnek lennie, szükséges-e készpénz igazolása a belépéskor stb.)! Magyar állampolgárok az Európai Unió tagországaiba új típusú, érvényes személyi igazolvánnyal (plasztikkártya) is utazhatnak, útlevél nélkül (további pontos információk: EU-infovonal (1) 336-5600. Személyi igazolvánnyal nem rendelkező, kiskorú, magyar állampolgárok (tehát a 14. életév betöltése előtt) továbbra is csak önálló, érvényes útlevél birtokában utazhatnak külföldre. Külföldi állampolgárok esetében további információ a követségeken.

Autópálya-használat: Az aktuális autópálya-használati díjakról kérjük, hogy indulás előtt érdeklődjenek a Magyar Autóklubnál, vagy tájékozódjanak az interneten! Az általunk ajánlott országokban az autópályákon csak autópályadíj helyszíni megfizetése ellenében autózhatunk, vagy az előre megváltott igazolószelvénnyel rendelkező autók közlekedhetnek. Az erre vonatkozó szelvényeket a határon illetve a benzinkutaknál lehet megvásárolni.

Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Franciaországban és Olaszországban nappal is kötelező a fényszóró használata illetve probléma esetére legalább 1 láthatósági mellénnyel (Olaszországban 2) kell rendelkeznie az autó vezetőjének.

Az általunk adott útvonaljavaslat csak tájékoztató jellegű. Nem tartalmazza az utazás során felmerülő autópályadíjakat vagy egyéb költségeket, és nem veszi figyelembe például az időjárási viszonyok miatt esetlegesen lezárt útszakaszokat. Kérjük, hogy útitervüket a szálláshelyig térkép, internetes útvonaltervező illetve GPS segítségével állítsák össze, hogy már a közlekedés is az Önök legfontosabb szempontjai szerint (pl. legrövidebb vagy leggyorsabb útvonal illetve leghosszabb autópályaszakaszok) történjen!

Indulás előtt tájékozódjanak az aktuális hóviszonyokról (az időjárás miatt időszakosan üzemelő útszakaszok járhatóságáról) az interneten! Minden esetben ajánljuk a téli felszerelés (hólánc) beszerzését, mely számos település megközelítéséhez kötelező.

A szállodák Neckermann besorolása

 

A szálláshelyek kategóriákba sorolása a mindenkori hivatalos, helyi országos kategóriáknak felel meg (pl. a szálláshelyek neve melletti csillagok illetve Görögországban az A, B, C és L kategóriák). A kategóriabeosztás az adott ország hivatalos standardja szerint alakul. A helyi besorolás nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokott kategória szempontokkal. A hazai és a helyi kategorizálás alapjául szolgáló felszereltségben és szolgáltatásokban mutatkozó különbség az egyes szálláshelyek leírásából megállapítható, a szálláshely színvonalbeli összképének különbségéről pedig a szálláshelyek leírásánál található, a hazai besorolásból kiindulva elvégzett Neckermann értékelés (plNNN) ad tájékoztatást. A leírások alapján pontosan megtudhatják, hogy a szálláshelyeknek milyen a felszereltsége, milyen szolgáltatásokkal rendelkeznek, és hogy ezek ingyenesen illetve térítés ellenében vehetők-e igénybe. A szállodákat a Neckermann standard szállodabesorolás szerint jelenítjük meg. A Besorolás alapjai a következőek:

 

Nagyon egyszerű kategória

 

Egyszerű középkategória, célszerű berendezéssel

  

Jellegzetes, helyi paraméterek szerinti középkategória

   

Színvonalas, igényes kategória

    

Minden igényt kielégítő luxuskategória

     

Utazás háziállattal

 

Lehet-e háziállatot vinni az utazásokra?

Amennyiben háziállatot is szeretne magával vinni, kérjük, a foglalás előtt egyeztesse az utazási irodával, hogy mely szállodákban van erre lehetőség. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben az adott szállodában ez megoldható, még ott sem mindig lehet a szálloda minden részére elvinni a háziállatot (pl. étterem).

 

Kell-e útiokmányokkal rendelkeznie utazáskor a háziállatomnak?

2004- ben útlevelet vezettek be a háziállatok számára, az utazás megkönnyítése céljából. A határokon fel kell mutatni a kutyák, macskák és vadászgörények számára kiállított egységes igazolványt, amelybe bevezették a veszettség elleni oltást, és a galandféreg ill. kullancs elleni kezelés tényét is (mikro-chippel vagy tetoválással is el lehet látni a házi kedvencet). Egyesült Királyságban, Írországban, Máltán és Svédországban azt is igazolni kell, hogy az oltás hatékony volt (oltási bizonyítvány, lehetőleg két nyelvű). A szükséges vizsgálatokat legalább 6 hónappal utazás előtt el kell végeztetni.

 

Milyen előzetes intézkedésekre lehet szükség?

Az állat összes meglévő papírjai (pl. útlevele, érvényes oltási bizonyítványa, törzskönyv, természetéből fakadóan póráz ill. szájkosár+ megfelelő méretű utazóketrec stb.).

Adatvédelem

 

Miért kell megadnom bizonyos adataimat?

Ügyfeleink adataira a következő okok miatt van szükségünk: Szolgáltatás megrendelése esetén a tájékoztatás lehetősége miatt van szükségünk az Ön elérhetőségeire. Ezért kérjük, mindig olyan elérhetőségeket adjon meg számunkra, amelyeken a kapcsolatfelvételt a leghatékonyabban, munkaidőben is képesek vagyunk megoldani. Megrendeléskor, az utazási szerződés megkötéséhez szükségünk van az ügyfél azonosításához szükséges adatokra. Ezek nélkül hivatalos szerződés nem köthető.

 

Mi alapján tudom azonosítani magam a Neckermann-nál?

A szokásos egyedi azonosítók mellett a Neckermann az adminisztráció során egyedi azonosítóként használja az ú.n. TN-számot (részvételi számot), amivel ügyfeleink számos esetben azonosíthatják magukat. Ezért kérjük, hogy ezt az azonosítót az utazást követően is őrizze meg! A Neckermann adatvédelmi nyilatkozatát itt olvashatja: Kattintson ide!

Milyen utakat lehet a Neckermann-nál foglalni?

  • Szállások belföldön, a panzióktól a wellness hotelekig
  • Síutak és nyaralások egyénileg és autóbusszal
  • Városlátogatások egyénileg és repülővel
  • Nyaralások repülővel
  • Kultúrális körutazások
  • Csoportos síelés
  • Nyelvtanfolyamok külföldön
  • Menetrendszerinti, charter és "fapados" repülőjegyek
  • Club Med szállodák
  • Thomas Cook szállodák
  • Hajóutak
  • Sportutak
  • Extra szolgáltatások (pl. parkoló, autóbérlés, repülőtéri váró foglalás stb.)