Hasznos tudnivalók - Repülős utak

Transzfer

Érkezéskor vendégeinket a helyi képviselő fogadja a repülőtéren, ahonnan busz szállítja utasainkat a szálláshelyekre. Tájékoztatást a fontosabb tudnivalókról a buszban kapnak, amely Önöket a foglalt szálláshelyig szállítja. Megértésüket kérjük azokban az esetekben, amikor az útviszonyok miatt, közlekedési vagy egyéb okokból a transzferbusz útvonala megváltozna, és emiatt a transzferidő hosszabb lenne a honlapunkon, illetve a kiadványunkban megadottaknál. A közlekedési helyzet miatt előfordulhat, hogy a szálláshely bejáratát a transzferbusz nem tudja megközelíteni, ezért megtörténhet, hogy egy rövid szakaszt csomagjaikkal gyalog kell a szálláshelyükig megtenni. Mivel egyszerre több gép is érkezik, előfordulhat, hogy képviselőnknek nem áll módjában Önöket a szállodáig kísérni. A szállodai recepció a részvételi jegynek (voucher) megfelelően fogadja utasainkat. Kérjük, hogy az elhelyezéssel kapcsolatos problémát haladéktalanul jelezze a recepción, illetve ha szükséges, lépjen kapcsolatba helyi képviseletünkkel! Kérjük mozgáskorlátozott Utasainkat, hogy esetleges speciális transzferigényüket előre jelezzék, hogy ennek módját és költségét még utazás előtt megadhassuk!

Szállás

Háromágyas/négyágyas szobák:

Legtöbbjük két ággyal és pótágyakkal kialakított, amelyek nagysága és kényelme nem egyezik meg minden esetben a megszokott normál szobákéival.

Pótágy:

A pótágy, kanapé és a kihúzható ágy (szekrényágy) nem nyújtja egy normális méretű ágy kényelmét - keskenyebbek és rövidebbek (kisebb, mint 190cm), mint a normál ágyak - ezeket gyermekek számára ajánljuk.

Egyágyas szobák:

Általában nem felelnek meg a kétágyas szoba standardjának. Részben kisebbek és hátrányosabb elhelyezésűek.

Stúdiók, apartmanok:

A leírásokban említett nappali/hálószoba illetve hasonló jelzés több funkciót ellátó egy légteret jelent. A stúdiók és apartmanok leírásánál a tűzhely vagy főzőlap (amennyiben külön jelzés nem utal rá) nem rendelkezik sütővel. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a konyhák felszereltsége általában nem hasonlítható össze az otthon megszokottéval.

Szálloda fekvése:

A szálloda fekvésénél a főbejárat vagy a központi épület és a tengerpart illetve a strand hozzávetőleges távolságát tüntettük fel.

Tengerre néző/oldalról tengerre néző:

Ezek a szobák/apartmanok a tenger felé néznek, de a közvetlen tengerre való kilátást egyes esetekben természeti vagy építészeti képződmények akadályozhatják.

Tenger oldalán:

A „tenger oldalán” megjelölés nem jelent tengerre néző szobát, csak azt, hogy a szoba az épület tenger felőli részében helyezkedik el.

Szállás példa:

A szállodák leírása mellett található „szállás példa” fényképek tájékoztató jellegűek, általában egy standard/normál vagy az ajánlataink között szereplő szobát ábrázolnak (néhány esetben konkrétan utalunk a szoba típusára is). A foglalható szobák pontos adottságaira a szöveges leírás az irányadó, és azok a helyszínen a fekvés, a méret, a berendezés tekintetében egyaránt eltérhetnek a képen látható szobáétól.

A Karib országokban és Thaiföldön a szállodai szobák általában két külön ággyal kialakítottak, melyek max. 3-4 fő (2-3 felnőtt és 1-2 gyermek) elhelyezésére alkalmasak. Kettőnél több ággyal rendelkező szoba nem foglalható, illetve nem áll rendelkezésre.

Csomagtúra foglalása esetén a további személyek elhelyezése az utazási szerződésben foglalástechnikai okokból pótággyal kerül rögzítésre.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a szállodák többsége pótágy (kihúzható ágy) igénylése esetén extra díjat számol fel, és ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni.

Joker-szobák:

Számos úti célunkon találkozhatnak bizonyos szállodákban „Joker” típusú szobával. Ahol ezt a jelzést látják, mi garantáljuk Önöknek a szállást a kiválasztott szálláshelyen, viszont a szobatípus kiválasztásának jogát fenntartjuk. A szoba fekvése, felszereltsége és nagysága eltérhet a standard/normál szobatípusokétól. Így Ön akár 20%-ot is megtakaríthat! Ezek a szobatípusok csak korlátozott számban állnak rendelkezésre.

Szobabeosztás:

A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda részéről történik. Erre vonatkozóan nekünk mint utazásszervezőknek nincs befolyásunk. A kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni. A nemzetközi szabályoknak megfelelően a szobák 14.00 és 15.00 óra között foglalhatók el. Amennyiben korábban érkeznek a szállásra, kérjük megértésüket, ha szobájuk még nincs átvehető állapotban. Elutazáskor a szobákat rendszerint legkésőbb 11.00-12.00 óráig kell elhagyni, de egyes szállodákban, a szálloda telítettségétől függően, külön térítés ellenében - ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni - lehetőség nyílhat a szoba igénybevételének néhány órával történő meghosszabbítására. A részletekről helyi képviselőnktől kaphatnak tájékoztatást. A legtöbb szálláshely csomagszobát vagy külön erre a célra kijelölt helyet biztosít az útipogygyász tárolására a szoba elfoglalásáig illetve a szálloda elhagyásának időpontjáig. A csomag biztonságáért a szálláshely nem vállal felelősséget.

Légkondicionálás:

A légkondicionáló berendezéseket központilag és csak bizonyos időpontokban illetve csak időszakosan üzemeltetik (pl. főszezonban). Energiatakarékosság vagy egyéb műszaki okok néha hátráltathatják az üzemelést, így a nem működő légkondicionálásért nem tudunk felelősséget vállalni.

Strandok, napágyak, napernyők:

A természeti hatások, a széljárás és az időjárás változása során a strandokon tengeri moszatok halmozódhatnak fel, amelyek szintén a tenger élővilágához tartoznak, illetve előfordulhatnak kissé kátrányos partszakaszok is. Számolnunk kell azzal, hogy az eltérő éghajlattal rendelkező helyek (különösen a tengerpart) más növény- és állatvilággal rendelkeznek. A szálláshelyek nagy részén napozóágyak és napernyők állnak rendelkezésére (néhol csak térítés ellenében). A telítettségtől függően előfordulhat, hogy nem mindig áll rendelkezésre elegendő napágy és napernyő, melyeknek előzetes lefoglalása nem ajánlatos.

Ellátás:

Az egyes úti céloknál külön leírást közlünk a helyi szokásokról. A büférendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. Elő- és utószezonban egyes esetekben a büférendszerben történő étkezést menüválasztásos helyettesítheti. Egy foglaláson belül csak azonos ellátás foglalható.

All Inclusive:

Egyes szállodákban a részvételi díj már sok helyszíni szolgáltatást is tartalmaz, mint pl.: teljes ellátás büférendszerben, snack-ételek napközben, italfogyasztás, délutánonként kávé, tea és sütemény illetve különböző sportolási lehetőségek (pontos információk erre vonatkozóan a szállásleírásokban). Az ALL INCLUSIVE szállodákban a vendégek egy karszalagot kapnak (melyet a tartózkodás ideje alatt állandóan hordaniuk kell), amely feljogosítja őket az ingyenes szolgáltatások igénybevételére. Az ALL INCLUSIVE szolgáltatások a check out időpontjáig vehetők igénybe. A fél- illetve teljes panziós és az ALL INCLUSIVE ellátás ellenkező jelzés hiányában a megérkezés napján vacsorával kezdődik, és a hazautazás napján reggelivel zárul. Az étkezési szolgáltatásokat nyújtó éttermekben általában reggel 7.00 órától vehető igénybe a reggeli és este 22.00-23.00 óráig vehető igénybe a vacsora. Az itt írt időpontokat követő/megelőző érkezés/indulás esetén étkezési szolgáltatások elmaradhatnak. A repülőgépen kapott ellátás minden esetben a szolgáltatás részét képezi. A légiközlekedés speciális körülményei és szabályai miatt a megadott indulási/érkezési időpontok módosulása illetve gépkésés is bekövetkezhet, ezért előfordulhat, hogy az oda- illetve a hazautazás kapcsán az éjszakai pihenés időtartama csökken. A rendelkezésre álló, de utasunk érdekkörében felmerült okból igénybe nem vett, elmulasztott szolgáltatás pótlására, értékének visszatérítésére nincs lehetőség.

Sport/Szórakozás/Animációs programok:

Egyes szállodákban számos sportolási és szórakozási lehetőséget már tartalmaz a részvételi díj. Ezek a lehetőségek az igények függvényében és bizonyos esetekben csak korlátozott számban állnak rendelkezésre, ezért kérjük megértésüket. Az animációs programok általában csak az ismertebb világnyelveken zajlanak, egyes szállodáknál csak megfelelő létszám esetén és nem minden nap szolgáltatják (pl. mini-klub). Gyerekklubokban alacsony létszám esetén az egyes szállodáknál megadott korcsoportok (pl. mini-, junior-klub) összevonásra kerülhetnek. A szálloda szervezésében egyes esetekben olyan programok vehetők igénybe, mint pl. táncest, barbecue, melyek csak térítés ellenében látogathatók. Az esti zenés szórakoztató programok általában nyitott teraszokon zajlanak, emiatt előfordulhat, hogy ezek zaja esetenként zavarhatja pihenésüket. Bővebb információk a helyszínen.

Áram-/vízellátás:

Alkalmanként kimaradások léphetnek fel a víz- és áramellátásban. Egyes országokban nem megfelelő a csapvíz minősége, ezért a palackos ásványvizek fogyasztását ajánljuk.

Elő-/utószezon:

Kellemesebb a klíma, figyelmesebb a kiszolgálás, valamint nem túlzsúfoltak a strandok és a szállodák. A vendégek számától függően előfordulhat, hogy egyes előre kiírt programok (sportrendezvények, animáció, szórakoztató programok és kirándulások) már nem illetve még nem kerülnek megrendezésre. Előfordulhat, hogy a szállodai úszómedencék közül nem mindegyik üzemel még vagy már. Néhány bár, diszkó vagy szállodabeli üzlet már nem vagy még nem tart nyitva.

Építkezések:

Több turisztikai célterületen még folyamatos infrastruktúra-fejlesztéseket folytatnak, vagy új szállodákat építenek, ezért a foglalt szálláshelyen kívül építkezéssel találkozhat. Az építkezéseket az utazásszervező nem befolyásolhatja. Az építkező vállalat legtöbbször a munkálatokról nem értesíti kellőképpen a szomszédos szállodákat. Igyekszünk azonban minden ezzel kapcsolatos információt beszerezni, hogy Önt időben tájékoztatni tudjuk.

Egzotikus tájak, más népek, más szokások

A nyaralás alatt biztosan előfordul, hogy számunkra szokatlan hagyományokkal és szokásokkal találkozunk. A kiadványunkban szereplő egzotikus úti célok hazánkétól eltérő szokásai, természeti és egyéb adottságai miatt javasoljuk, hogy az utazás megkezdése előtt tájékozódjanak útikönyvekből is. A szokatlan természeti környezet és állatvilág óvatosságra int. Kérjük, legyenek elővigyázatosak a kellemetlen következmények elkerülése végett!

Védőoltások:

A védőoltásokról és az egészségügyi előírásokról tájékoztató jelleggel adunk információt. Az utazás előtt keressék fel a Nemzetközi Utazás-egészségügyi és Oltóközpontot (Bp, IX. Gyáli út 3/a, bejárat a Vágóhíd utca felől, Tel.: 476-1364 ill. 476-1100, rendelés hétfőtől csütörtökig 09.00-14.00 óra között) ill. az ÁNTSZ Oltóközpontot (Bp, XIII. Váci út. 174. Tel.: 465-3809, rendelés délelőtt)! Itt mindig naprakész információt kaphatnak a kötelező és az ajánlott oltásokról. Kötelező védőoltás ill. a közegészségügyi igazolás hiányából felmerülő kárért az utazási irodát felelősség nem terheli. Utazása előtt legalább 4-6 héttel kérjen egészségügyi tájékoztatást, mivel az oltások védőhatása nem azonnal érvényesül!

Repülőjáratok / menetrend:

A repülőgépek menetrendje a légitársaságok által kerül meghatározásra. Menetrend- és útvonalváltozások előfordulhatnak, amelyről pontos információt indulás előtt utazási irodájától kap. A légitársaságok a menetrend- és útvonalváltoztatás jogát minden esetben fenntartják, amelyre nekünk - mint utazásszervezőknek - semmilyen befolyásunk nincs. Utasaink szállítása részben ún. charter-járatokkal történik, melyek gyakran közlekednek éjszakába nyúló illetve hajnali órákban. A charter-járatokon utasaink a szállítást végző légitársaság standardjának megfelelő fedélzeti ellátásban részesülnek.

Poggyász / csomagok:

Kérjük, vegye figyelembe a repülőjegyen megadott, maximálisan megengedett csomagsúlykeretet! Utasonként általában legfeljebb 15 kg, max. 20 kg súlyú poggyász adható fel ingyenesen. Az új, a kézipoggyászt illető biztonsági előírás minden, az EU területén felszálló utasra vonatkozik. További pontos információk az utazási irodákban.

Több csomag, állatok, sportfelszerelés:

Háziállatok, sportfelszerelések és a csomagok többletsúlyának járulékos költségeiről további információ az utazási irodákban. A sportfelszerelések (pl. kerékpár, szörfdeszka és golfütők stb.) szállításakor a nyaralóhelyen a repülőtér és a szálláshely közötti szállítást egyénileg (saját költségre) kell megoldani, mivel a transzferbuszok ilyen jellegű szállításra nem alkalmasak.

Nászutak:

Extra szolgáltatások: Egyes úti célokon szállodai partnereink különböző figyelmességekkel ajándékozzák meg a friss házasokat (pl. 1 üveg pezsgő, virágok és édesség, egy romantikus vacsora a szálloda költségére). Nászutas kedvezmények: Egyes szállodai partnereink különböző mértékű kedvezményt nyújtanak a szállás díjából. A speciális nászutas árak külön foglalási kód alatt találhatók a Neckermann foglalási rendszerében (pl. 12345H). Pontos információ a kínálatunkban szereplő szállodák által nyújtott extra szolgáltatásokról és nászutas kedvezményekről a szállodaleírásban, a „Nászutasoknak” rovatban található. Fontos információk az érvényességre vonatkozóan: Előfordulhat, hogy a nászutas kedvezmény az előfoglalási kedvezménnyel és az árkedvezménnyel nem kombinálható. A szállodák által nyújtott extra szolgáltatások és nászutas kedvezmények – amennyiben másképp nincs megadva – csak a házasságkötést követő első 6 hónapon belül vehetők igénybe. Kérjük, hogy a nászutakat időben jelezzék utazási irodáink felé, és ne felejtsék el a házassági anyakönyvi kivonatot a szállodában bemutatni! Az előírt feltételek betartásának elmulasztása esetén a szálloda utólagos díjat számolhat fel, melynek összegét a helyszínen kell kiegyenlíteni. A nászutas kedvezmények nem mindig érvényesek az egész szezonban. Pontos információ a kiválasztott utazási időszakra vonatkozó nászutas kedvezményről és a foglalás időpontjában érvényes árakról a Neckermann foglalási rendszerében található.

Utaskívánságok:

A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre ill. a szolgáltatókhoz, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szolgáltató hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni.

Csoportos foglalások:

Kérjük, érdeklődjenek az utazási irodákban a csoportos foglalásokra vonatkozó feltételeinkről illetve extra kedvezményekről!

Személyre szabott utazási kombinációk:

Amennyiben az Önök utazási igénye eltér a honlapunkon, ill. a kiadványunkban szereplő paraméterektől (pl. csak szállásigény, üres hét foglalása többhetes kombinációnál), kérjük, érdeklődjenek az utazási irodákban a foglalásra vonatkozó lehetőségekről és a hozzá kapcsolódó extra költségekről!

Szolgáltatás-/árváltozások

A honlapunkon, ill. a kiadványunkban közzétett szolgáltatások a készlet (kontingens) erejéig foglalhatók a honlapunkon, ill. a kiadványunkban közzétett feltételek mellett. Ezt meghaladó igény, illetve csoportos megrendelés esetén - ha pl. az igény teljesítéséhez kiegészítő szolgáltatások, kontingens stb. beszerzése szükséges - a részvételi díjak és egyéb feltételek a kiegészítő beszerzés függvényében eltérhetnek a honlapunkon, ill. a kiadványunkban közzétett feltételektől, melyek a megrendelővel/utassal az utazóval/megrendelővel történő kifejezett megállapodás alapján az utazási szerződésben kerülnek rögzítésre.